Gjennomføring
Driftsstøtten utføres etter kundens behov, og kan omfatte følgende ytelser:
- Etablering av matematisk modell av virksomheten basert på inndata til BedreVann, nivå 2 eller ved utfylling av egen inndataskjema (ca 100 dataelementer)
- Ajourhold av sammenlikningen mot tidligere resultater og mot andre virksomheter basert på forenklet eller fullstendig revisjon av inndata og revisjon av forenklet sammendragsrapport, rapport som oppsummerer resultatene og resultatpresentasjon.
- Støtte resultatoppfølging på både strategisk, taktisk og operativt nivå og vurdering av mulige tiltak basert på erfaringer fra andre aktører
- Konsekvensvurdering (simulering) av alternative løsninger, endrede rammer mv og dokumentasjon av resultatene ved hjelp av standardpresentasjon som viser endringene på samtlige resultatområder
- Støtte ved utvikling av årsbudsjetter og langtidsbudsjetter ved å simulere nye løsninger og endrede forutsetninger ved hjelp av virksomhetsmodellen
- Støtte ved objektiv og nøytral presentasjon og drøfting av analyser utarbeidet av Energidata.
- Gjennomføring av intern opplæring som kan omfatte prinsipper for balansert målstyring, virksomhetsmodellen og nøkkeltall (KPIer) for resultatoppfølging.
Betingelser
Driftsstøtten avtales for en periode på minst tre år med ett års oppsigelsestid. Fjernstøtte via telefon/ epost utføres på kort varsel. Støtte som ønskes utført i kundens lokaler må avtales i god tid. Energidata garanterer full konfidensialitet både for mottatte opplysninger og utførte analyser. Sammenlikninger foretas mot anonymiserte virksomheter med mindre åpenhet er avtalt mellom partene.